Monday 21 February 2011

betrothed vs fiance

Iza!!! bangunnn!!!... jerit mama di luar bilik mengalahkan komander memberi arahan utk berkawad.
"yelah..yelah.. iza bangunlah ni...." iza mengeliat ke kiri dan ke kanan sambil pejam mata.nak tido lagilh tu...
"Iza!! kalau kamu tak buka pintu ni dalam 5 saat,alamatnye x berpintu kamu hari ni..." ugut mak.. kembang kempis hidung mama menahan amarah...aku apalagi terus mencelik mata dan berlari kearah pintu seperti hendak berlari pecut utk mendapat tempat pertama.
dengan rambut yg mengalahkan singa dari bangun tido sambil menguap di depan mak aku yg "baik" ni aku senyum ikhlas... ikhlaslah ni...
"morning maa..." aku tersengeh-sengeh memberi salam kepada mama aku ni..
"ni.. iza ni tau tak pukul berapa sekarang ni? mama tanya aku dengan matanya nak terkeluar dh.. aduh mama ni kan...dengan selamber badak nyer aku pegang tangan kiri mama dan lihat jam nye...
"ha.. pukul 9 ma... 9 o'clock my beloved mother... apalah mama ni.. kat state dulu tak belajar baca jam ke mama? soal perli ku.. hahaha.. tiba-tiba mata aku pula macam nak keluar tengok angka jam itu..
" ALAMAK!! lambat sudah aku.. ni pasti berbakul2 sumpah seranah yang geng aku bagi ni nanti!! apahal mama tak kejutkan iza awal..awal.. pula... aku buat muka resah plus bengong equal to marah... haaaa!!!
" amboi budak bertuah ni... mengata dulang paku terserpih,mengata orang dia yang lebih..." mula dah peribahasa perli memerli dari mama aku...mama aku ni darah kacukan
jepun,cina.. tapi entahlah... mama aku ni lbh fasih cakap melayu ni dari aku... hehehe.. muka aku ni biase..biase je... wajah melayu je.. tak ade nyer.. kacukan.. kacukan nie... mesti pelik kan kalau dengar salasilah keluarga aku ni.. aku ni anak tiri mama aku ni.. tapi mama layan aku lebih dari anak sendiri nie.. dimanjakan pendek kata... tak de nyer lamyan seperti cerita cinderlela ker, snow white ker... jauh sekali yoo...
" ma... tak ada masa nak berdulang-dulang, paku-paku masa ni ma... habislah iza..." aku terus berlari di penyidai tuala dan terus bertapa kat bilik mandi... aku masih lagi dengar mama membebel di luar... kemas katil akulh tu.. hehehe..
" berapa kali mama dah ketuk pintu iza tadi.. tak juga bangun..bangun.. mama rasa lagi baik bangunkan mimi.. dari bangunkan kamu ni..haa.. last2 diri tu yg lambat.. lepas ni turun bawah sarapan walaupun hari nak tengah hari.. dah balik dari kampus.. pergi jumpa ibu.. dah berapa lama kamu tak jumpa ibu kamu ni.... haiya.." mama kalau tak bebel tak sah pagi plus dengan longhat cinanye.. nasib baik faham cikit2.. kalau longhat jepun..mau nya aku ternganga...


ha.. mimi tu kucing aku yg paling cute di dunia dan paling kuat tido.. bunyikan saja kotak biskut nye.. terus mengiau manja.. ceh...dengan muka nya cute miut je rasa marah dah hilang..ibu itu mak kandung aku.. dia ada keluarga sendiri..jangan cakap ibu tak sayang aku pula... kasih sayang ibu tak ada bandingannya wei... cuma ada masalah teknikal cikit kat dalam keluarga aku ni... ha... nanti2lah aku cerita... aku pun turun tangga dengan tergopoh gapah.. kalaulah aku tak bangun tadi.. alamatnye pintu tu memang akat di"flying kick" mama aku.. juara dojodan tea kwan do mama aku tu... hehehe.. selepas bersarapn seenak-enaknye.. aku salam tangan mama aku dan ambi kunci kereta... "aduh.. lambat sangat ni!!"aku menyumpah nyumpah diri ku sendiri...
" jangan lupa jumpa ibu nanti..." jerit mama sambil lambai ke arah aku yang roti aku masih kat mulut.. aku pun angkat ibu jari aku dan terus pecut tak ingat dunia.. kalah formula one... ni.. kalau pak traffic tengok.. alamatnye.. banyak nye surat cinta aku dapat... surat saman ma... hahaha terpengaruh dengan longhat mama...

No comments:

Post a Comment

gambar ahli ouran high school host club yg best2!!

gambar ahli ouran high school host club yg best2!!

background