Wednesday 15 June 2011

hhoorraayyy.... aku dapat!!


uuiittsss... apo kabor hang pa yg menatap blog ku nie.. hihi mcm ler banyak yg mok menatap <---- (mood perah santah ler).. dh lama ku tak sapu blog ku nie kalu ditranslatekan kpd cakop omputeh nyer sapu tu jadi nyer update lh yer cik2,abg2,puan2,tuan2... ada lg yg tinggal ker.. takkan nak staip kot.. kang lenguh pula keypad pc ku nanti ku taip sana sini.. hoho.. kk..kk..

dh abis dh satu perenggang ku dok merapu nie... nie aku nak jadi pelipur lara yg tersohor pada abad nie ( ceh.. asyik2 berangan je keja) ehem.. eheem... uuuhhuukk.. uuhhuukk <-- (batuk mood) alkisah.... peh mcm ler pandai nak jadi penglipur lara... heheh... nie.. skg nie dh sampai bulan berapa? dh setengah tahun kan.. kan... tak caya korang p tgk kalender kejap.. hhaaaa... maner ler tau kot2 terlepas date ngan awek or pakwe korang...

eehhheemm... dlm setengah tahun tu aku jadi org yg sasau.. mamau... bak kata2 abdul wahub mandi tak basah... tido tak kenyang, makan tak lena.. hahhah!! nie bukan pasal L.O.V.E. memandai je korang jadi nujum tak bertauliah nie... nie pasal aku bertapa kat rmh dok tggu tawaran study tak smpai2.. hhaaa.. dulu masa zaman2 dinousor dulu sanggup beli pin number kat BSN nie beli pin 6ber ipta,matrik, maktab... skg.. haiya... satu pun tak dapat... hhuu.. sodih2 nie.. uuuwwwaaa!!!

then parent ku nie pun tgk aku mcm tak ada harapan nusa & bangsa je muka ku nie.. mereka dgn selamber nyer masukkan aku ke kolej ITA kat sibu.. ok juga kolej tuu tp bayaran nyer fahom2 ler.. nama pun dh swasta... mumy ku nie baik hati nyer p derma rm350 wang pendahuluan utk daftar ku masuk nie.. sedih tau.. parent sggup abizkan duit utk anak2 mereka...

smpai je bulan 5 nie hehe.. time utk check semua yg dh didaftarkan nie.. nabes2.. suspen ler puler<-- (ayat menyampah je dengar) .... dok2 ku check... haiyyaa.. nie yg tragis sekali nie... semua tak dapat lloorrr!! meraung bagai nak tsunami wei....kurung dlm bilik wei semata2 nak mengalirkan air terjun nie...

masok ke bulan hari nie.. bulan 6 yer.. tgk kelander betol2... 14 hb 6 yer... masa utk check rayuan ipta...keputusannyer... NEGATIF.... mmaakk!!! tak dapat lg daaaa... mok nangis wei... then ku ubat luka ku yg parah separahnyer itu ngan cerita feveret ku.. heheh.. apa korea ler jawab nyer.. BOYS OVER FLOWERS.. yyooo kat situ lgi ler ku buat drama tgk cita sedih ,lucu giler time tuu..heheh.. then dady ku nie p ajak ku ambil mumy ku keja.. mok ikut tp magnet dari cerita korea feveret ku tu menarik2 ku ler.. so tak jadi ikut dady ler... then bila cita tuu dh abiz.. dh lap2 semua air mata nie.. aku pun p keluar mok ambil pakaian yg dh kering <-- (ngeso rajin )
then sedang ku mencari selipar kesayangan aku.. tiba2 datang van POS LAJU nie kat depan2 rmh ku nie smbil pak cik driver tuu melaungkan nama ku mcm org jual surat khabar lama gituuu.. malu ler beb..

then dia bagi ku surat yg ada tulis URUSAN SERI PADUKA BAGINDA.. yyooo aku ada buat jenayah ker dlm fikiran aku nie.. mampos kena satay dady ku nanti.... then pak dik driver nie cakop.. oh.. calon2 nurse nie... aku???? terus black out otak ku.. NURSE?? adakah??? aku tahan je perasaan ku yg ber macam perisa time tuu.... lepas ku sign autograft tuu <-- (mood perasann)
ku pun p masuk rmh n pakaian trus dilupakan dulu.. ku buka smpul surat tu dgn cermat mcm buka emas intan belian.. hehhe.. apa lagi... melompat mengalahkan tarzan yyooo.... apa tak nyer.. aku dapat tawaran SPA latihan kejururawatan.. aku mmg tak pasti dpt tawaran nie coz time interview tuu aku jawab merapu2 soalan yg diberikan... hehhe...

so... kadang apa yg kita harapkan tak semesti nyer kita dapat, dan apa yg kita tak sangka dapat pula.. semua nyer rezeki dari TUHAN.. hanya DIA yang menentukan semua nyer...ok... dah.. mok p tido nie... cuci gigi ngan colgate <-- promosi mood)...papai...

1 comment:

  1. cc.... hape nampak... bila mau update blog kamu ni????

    ReplyDelete

gambar ahli ouran high school host club yg best2!!

gambar ahli ouran high school host club yg best2!!

background